Saturday, October 11, 2008

Kiri kiri kirsikkainen

Mulla on lähiaikoina kasvanut ja kasvanut ahdistus miksi kirjoittelen enää tätä blogia? Ketä kiinnostaa nämä vinot ajatukseni? Käyhän mun mielessä jatkuvasti kaiken maailman aiheita ja ajatuksia, mutta ne nyt on näitä vinoja ja viallisia. Tuntuu ettei mussa, päiväni tai pääni sisällössä ole oikeasti mitään tarpeeksi tasokasta, että sitä nyt tarttisi Internettiin asti tunkea. Aloitin koko blogiharrastuksen purkaakseni tarvetta aukoa päätäni sh/depis-asioista ns. sellaisenaan ilman sensuuria tai jotain wannarexia idiosa-laihiskakkaa. Ja se silloin onnistuikin, sillä mielestäni oli helvetin kivaa vuodattaa kipuja pihalle ja samalla nauraa niille. Nyt valtaosa ajastani koostuu siitä kun hakkaan päätäni näppikseen ja pyyhin pois tekstejäni. Kertokaa mulle kuka tätä vielä lukee! Mikä teitä kiinnostaa?


(Random fact: Mua kiinnostaa kirsikat. <3)


Rintaani vaan painaa liikaa aina kun mun pitäisi uskaltaa. Esim. just nyt. Mä en uskalla sanoa etten uskalla nousta peittoni alta vaikka jaksaisinkin ehkä mennä suihkuun tai tahtoisin pukea päälleni. Pitää katsella tarkkaan tuleeko verhon takaa valoa, tunnustella omia jäseniä ja arvioida makuuasentoa, jotta uskaltaisin kohdata olemiseni ja kehoni raskauden. Että uskaltaisin nousta ylös. Eri tunne kuin se klassinen masennuksen väsymys ja välinpitämättömyys koota itsensä sängyn pohjalta, sillä nyt mun oloni on vain... arka.

En tiedä mistä tämä tulee, sillä ainahan mua on hävettänyt ja ahdistanut kuinka kehtaan ylipäätään mitään kun mikään ei ole tarpeeksi! Koskaan mulle ei ole voinut luvata ja vakuuttaa liikaa ettei olemassaoloni saastuttaisi ilmaa. Mutta nyt kaikki tuntuu vajonneen niin viemäriin. Pelottaa liikkua, sillä mä pelkään jokaista pienintäkin harha-askelta. Eniten pelottaa että räsäytän jotain rikki jonkun muun alta. Sitä en kestäis. En vaan pystyisi jos tämänkin hetkinen 'elämä' koostuu itseisarvottomuuteni korjailusta. Voin kantaa näitä omia sieluni sirpaleita vaikka sormet veressä, mutta lopullisesti kuolisin jos jotain rikkoisin muiltakin. Pelkkä ajatus tuntuu niin murskaavalta, että taidan jatkaa eilisillan idistäni pistää kissoille vähän ekstrasafkaa.. just in case jos en vaikka aamulla enää herääkään.

22 comments:

  1. luen just sun blogias.. Jos sä ajattelet niin että oot hajonnu, niin sittenhän sä olet hajonnu sirpalaleiksi. Mut jos sä ajattelisit et elämä vois olla kivaa, ja sä olisit just niin ihana ja hyvä ihminen ku sä oot , niin ei sun tarviis murehtia ja tuhlata elämääsi tollaseen. Vastaa mulle, haluun kuulla sun mielipitees ((:

    ReplyDelete
  2. Öö. En tajunnu tota kommenttia nyt lainkaan. @__@;

    ReplyDelete
  3. "Että uskaltaisin nousta ylös. Eri tunne kuin se klassinen masennuksen väsymys ja välinpitämättömyys koota itsensä sängyn pohjalta, sillä nyt mun oloni on vain... arka."

    Saan tosta tosta tekstistä sellasen kuvan että olet aralla tuulella, eli et uskalla tehdä asioita. Ja sain sellasen kuvan että sulla menis jotenkin huonosti ja olisit epävarma itsestäsi.
    sry jos oon ihan väärässä.

    ReplyDelete
  4. sultsina on sellanen p-karjalainen perinneplätty, vähän niinku karjalanpiirakka ilman täytettä ja sit ne rullataan ja siel voi olla jotain mössöä sisällä tai ei. tosi hyvii :p ja rasvasii :D

    ReplyDelete
  5. kyllä luen ja ihan siksikin että sä osaat kirjoittaa ja sellasta tekstiä on kiva lukea <: ja hope kirjoitat jatkossakin. onko sitä kellään sitten aina niin tähdellistä asiaa - ei mulla ainakaan, mutta mielenterveyden vuoksi sitä "hakkaa sitä päätä näppikseen"

    älä lopeta, olet ihan aarre ^___^

    ReplyDelete
  6. vaikutat kiinnostavalta, kauniilta ja älykkäältä ihmiseltä, kirjoitat hyvin. ihan totta, että ajatuksesi ovat vinoja, mutta vinoillakin ajatuksilla on oikeus olla ja tulla luetuiksi, ja oikeus ehkä joskus suoristua.. ja vinot ajatuksesi ovat minulle ymmärrettäviä, siksi luen sinua, vaikka en edes tiedä kuka olet. ethän lopeta! ja kiltti, herää aamulla. säily vaikka sirpaleinen oletkin, olet arvokas sirpalekasa.

    ReplyDelete
  7. Minä luen blogiasi ihaillen sitä, miten hienosti osaat ilmaista tunteesi, jatka ihmeessä.

    ReplyDelete
  8. Yhdyn valeriaanan kommenttiin. Kyllä kaikille ajatuksille on tilaa maailmassa, ei muut ajatukset ole toisia arvokkaampia.

    Ja minä kyllä luen täällä blogiasi uskollisesti - ehkäpä juuri noiden "vinojen" ajatusten takia. Toisaalta olen kauhean surullinen puolestasi. Silti minun on vain pakko aina tietää, mitä juuri sinulle kuuluu. Eikä minua häiritse, että tosiaan kirjoituksesi ovat sh-keskeisiä.

    Ja mitä kirjoitustyyliisi tulee niin olet aivan liian itsekriittinen. Kirjoitat mielestäni paremmin, kuin suurin osa muista bloggaajista - minut mukaan lukien. Sinulla on tunteita, joita kirjoitat. Minä puolestaan puhun vaan ruokalistoistani ja liikunnasta, joten mietihhän sitä :D

    ReplyDelete
  9. Ihan mielenkiinnosta lueskelen tätä.
    Olet ainoa kenen teksteistä (oli ne millaisia tahansa) osaan nauttia niiden mielenkiintoisen kirjoitustavan takia.

    Tietenkin toivon että jatkaisit kirjoittamista, mutta se on lopulta sinusta itsestäsi kiinni.

    ReplyDelete
  10. Minä luen! Nyt oon nii zombie-tilassa ettetn pysty kommaa pidempää vaik haluaisin, mut koitan myöhemmin. :)

    Herää huomennakin.

    ReplyDelete
  11. oikeasti, sinullako ei muka ole tasokasta sanottavaa? älä naurata! hakkaat suurimman osan bloggaajista 10-0! ja tämä ei nyt ole mitään mielistelyä vaan raaka tosiasia!

    herääthän huomenna. jäisin muuten ikuisesti odottamaan seuraavaa postausta <3

    ReplyDelete
  12. luen minä myöskin.
    ja kuten nuo aiemmatki kirjoitti, sä oot tosi hyvä kirjoittaja ja bla bla blaa, joten jos sä päätät lopettaa, ni menetetään kyllä yks tasokkaista bloggaajista ja tervetuloa aivoinfarkti tj.
    ...oon hieman sekaisin nyte, mut hope hiffaat pointin :´D

    ReplyDelete
  13. Ilmoittaudun myös, sun blogisi kuuluu niihin harvaan muutamaan, jotka tsekkaan joka ikinen kerta kun tuun koneelle, vaikka vain muutamaksi minuutiksi.
    Toivon hirveästi ettet päädy lopettamaan, jäisi iso aukko elämään :-D

    ps. Sun kirjoitustyyli on se juttu, minkä oot tainnut jo kuulla. Saat ihan mistä vaan mielenkiintoista tolla sun verbaalineroudellas<:

    ReplyDelete
  14. Sun tekstiin ainakin minä olen jäänyt koukkuun ehkäpä syy on siinä että osaat käsitellä tietokoneen näppistä ja saada sitä mielenkiintosta tekstiä aikaseks.

    :--------) arvostan sun blogia ja yhdyn muitten kommentteihin

    ReplyDelete
  15. Minä luen blogiasi, vaikka sen katsominen särkeekin päätäni muutoksen jälkeen :D.

    ReplyDelete
  16. Minä luen koska kirjoitat hyvin, ja siksi, että haluan tietää mitä sulle kuuluu..oon huolissani;)

    ReplyDelete
  17. Hei eka anonyymi: Juu, olen tosi epävarma mitä tulee itseeni, joten senpä takia aristelen at times.

    ReplyDelete
  18. Oho, suurkiitokset <3!

    Itseasiassa mullakin on sama; Snickersit, Marsit yms. ei kauheasti muuten houkuttele, mutta niitä mäkin mieluiten leikkelisin :-D

    ReplyDelete
  19. Koska sinä - toisin kuin suurin osa muista "saman genren" blogaajista, minä mukaanlukien - osaat kirjoittaa niin paljon mielenkiintoisemmin; sinulla on hauska tyyli kirjoittaa, mikä on jo aikamoinen meriitti kun muistetaan, millaisista asioista kirjoitat. ;)

    Minä olen tosi huono kommentoimaan, enkä siksi teekään sitä juuri lainkaan. FitB on kuitenkin yksi niistä harvoista blogeista, joita jaksan ja haluan lukea; vaikka se yleensä aiheuttaakin alemmuuskomplekseja sisällöllään. :))

    Enkä tahdo edes ajatella sitä, ettet heräisi. <3 Jaksele.

    ReplyDelete
  20. Miekin luen siun blogiasi. Ja sanoisin että siun ei kirjoittamista kannata lopettaa.

    Voimia.<3

    ReplyDelete
  21. älä lopeta. sinä osaat kirjoittaa.

    ReplyDelete
  22. Kirjoita, kirjoita ja kirjoita! Sä osaat sen taidon. =)) Ihan sattumalta eksyin lukemaan. Erotan kyllä, kuka osaa kirjottaa ja kuka ei. Jaksamista!

    ReplyDelete

HUOM ole kiltti ja käytä jotain nimimerkkiä anonymous-sijasta, että eri vastaajat erottuisivat. Vastaan kommentteihin tähän samaan boksiin. :) Ethän kommentoi vain mainostaaksesi omaa saittiasi. Kiits. Nyt haluan kuulla jokaisen ajatuksesi, hyvät ja pahat. Avautuminen on sallittua, ellei jopa suotavaa ♥