Tuesday, November 04, 2008

Tänään yritin oikeasti puhua

Amerikkalaiset TV-sarjat ovat huijanneet mua, sillä tähän asti oon eläny käsityksessä et terapiassa auotaan päätään jollekin ulkopuoliselle ja sitten poistutaan Little Miss Sunshinena. En sanoisi ettei terapia olisi mulle hyvästä ja nimenomaan tarpeellista, mutta "kivaa" ei kyllä kuulu mun tuntemuksiini noista käynneistä. Ei edes se taidepuoli, vaikka pidin alitajunnan purkamista vesiväreillä aika huuhaa-hommana, sillä siinä puhuessa pensselöintikin on aika ahdistavaa.

En halua oikeasti avautua ja kertoa kaikesta, sillä en tahdo kenenkään tekevän asioita puolestani tai tyrkyttämään menettelytapojaan. Tiedän itse parhaiten, joten turha edes tulla yrittämään valkoisten valheitten kanssa paremmasta elämästä, terveydestä ja positiivisuudesta. Minä en näe itseäni lihavana ja pahana vaan olen lihava ja paha. Piste. Fakta. End of discussion. Ärsyttävän jääräpäistä multa, varsinkin kun uskomattoman moni on jaksanut lähettää positiivisia kommentteja ja välittämistä. Kiitos kuitenkin niistä. <3

Tänään kuitenkin keräsin kaiken rohkeuteni ja sanoin Täti Terapialle, että joskus musta tuntuu (ihan vähän ja salaa vain!) etten oikeasti jaksa kotona. Että joskus (siis oikeasti iiihan vähän ja salaa vain) toivoin jonkun tulevan ottamaan multa tän pahoinvoinnin ja taakan pois. Pitävän hetken musta huolta. Täti Terapia kysyi tahtoisinko hänen sitten soittavan lääkärilleni noista ajatuksistani ja vastaushan oli ehdoton ei. En loppupeleissä suostu ottamaan mitään vapaaehtoisesti vastaan. Ei tule kuuloonkaan, sillä pohjimmainen motivaationi on nolla.

Joskus joo olen kuolemanväsynyt, loppuun palanut, syvästi masentunut, mutta se ei ole mun kohdallani mitenkään.. väärin. Eihän nämä nieltävät naulat aina hyviltä maistu, mutta mulle kuuluvia ja oikein ansaittuja. Hoitoon pitäisi oikeasti pahoinvoivien päästä. Mieluummin jatkan sivussa sinnittelyä eskapismin, Diapamin ja masokismikiksieni kanssa kuin vedän lisää henkisiä hirttosilmukoita kaulaani jos kerta tiedostan ettei kakkosluokan elämälläni ole muita vaihtoehtoja.

Yhy yhy ja sori jos kuulosti itsesääliangstaukselta, sillä tarkoitus oli lähinnä vain hahmotella, hm, faktoja. Vaikka hetkittäin tunnunkin vetävän viimeisimpiäni ruhoni puolesta niin silti jaksan samalla lailla ahdistua reisieni leveydestä ja allieni heilumisesta hampaita pestessä. >___< Vähintään yhtä häiritsevää, en edes ala tänään angstaamaan massiivisyömingeistäni. Mutta, sattumalta mulle puoli-pyytämättä järkkääntyi lekuriaika jo tälle torstaille ennen tuota jännittämääni "perheterapia"-tapailua poikaystävän kanssa. Pelottaa. En taaskaan tiedä mitä haluan, voin tai pystyn tuolloin sanomaan..

8 comments:

  1. hei joo mä tajusin mutta kysyin muuten vaan että pistä pidät? Mä oon kauhee ja katala ja pidän sen soittimen tuola:----( anteeksi nöyrimmin.

    ReplyDelete
  2. Mistä ansaittuja? siis olemassaolosta ihan? En vaan voi uskoa et oisit aiheuttanu/aiheuttaisit niin paljon pahaa tai olisit niin samantekevä tai liian huono elämään.

    ReplyDelete
  3. Noniin joko toimii hyvi?:) Ja kiva jos muuten pidit!

    ReplyDelete
  4. ainahan sitä itse tietää parhaiten :D.

    voimia

    ReplyDelete
  5. kunpa tajuaisit että ansaitset kaiken mahdollisen avun...jos jaksaisin niin raahautuisin sun luo mutt olen vielä aika sidoksissa täällä hesperiassa. jos oot joku päivä menossa keskustaan niin kerro, voitaisiin käydä kahvilla.oon ihan tajuttoman huolissani susta, oot mulle niin tärkee.

    ReplyDelete
  6. Sä jos kuka tarvitsisit apua. Suomessa on paljon ihmisiä jotka voi pahoin, oot oikeassa siinä mutta ei se pienennä sun ongelmias. Eikö sullekkin ois parasta mennä vähäksi aikaa lepäämään jonnekkin? Sä hajotat itsesi lopullisesti, ota apu vastaan!

    ReplyDelete
  7. SUUTUN sulle kun et suostu ottamaan mitään apua vastaan taui tajuamaan yhtään mitään. Ihan suoraan sanottuna, näkemyksesi on niin vääristynyt, etten tahtoisi sitä vaikka saisin samalla napin painalluksella nollan kilon painon. Minun tekee mieli lyödä sinua kun kuvittelet olevasi lihava ja paha että saisin sinut tajuamaan. Mikä sut HERÄTTÄÄ? Mitä mun pitää sulle tehdä että tajuat? Et edes hyödy mitään laihuudestasi kun angstaat vaan kotona ja voin hyvin kuvitella miten naureskelet tällä viestille kuten minäkin olen naureskellut kun joku on sanonut mua laihaksi.

    ReplyDelete
  8. "Et edes hyödy mitään laihuudestasi kun angstaat vaan kotona"

    :D Noin se menee.

    ReplyDelete

HUOM ole kiltti ja käytä jotain nimimerkkiä anonymous-sijasta, että eri vastaajat erottuisivat. Vastaan kommentteihin tähän samaan boksiin. :) Ethän kommentoi vain mainostaaksesi omaa saittiasi. Kiits. Nyt haluan kuulla jokaisen ajatuksesi, hyvät ja pahat. Avautuminen on sallittua, ellei jopa suotavaa ♥