Wednesday, May 26, 2010

If You Were There, Beware

Täällä on ihan tajuttoman likaista. Sukat liimautuu lattian pintaan kiinni, on roskia, rippeitä, nyrkin kokoisia pölypalloja, pikkukalanruotoja, wc-istuin täynnä virtsapaskatahroja, kalkkeumia hanoissa, pinttyneitä ruoankokkareita kaappien ovissa, paksu huoneilma peittelee ikkunat, joita ei olla neljään vuoteen pesty.

Roskiksesta valunut mehujää on jättänyt keltaisen läntin ikuisiksi ajoiksi eteisen harmaaseen muovimattoon. Kylppäri on vastemielinen puhdistautumiseen kun lattiakaivossa rehevöi räkäklimppinen kasvusto pitkiä vaaleita hiuksia. Kissa on kiivennyt ovenkarmia puolitoista metriä ylös ja teroittanut samalla seinään kyntensä. Naarmuista kun jää kiinni niin vuokranantaja räväyttää asukkaalle korjauskulut.

Mutta mä en enää siivoa. Mä en täällä enää rupea piiaksi. En vaikka puhtaanapito on enimmäkseen ollut heitteillä minun harteilleni, minuakos vain sotku vaivaa, minun vastuu se katsos on puunata kun kerta imurikin on minun. Eiiii wau mitkä perustelut yhteisvastuun jakamisesta! Enää en kuitenkaan välitä, en suostu huolehtimaan muusta kuin itsestäni ja kissanvessan puhtaana pidosta.



Mittani tuli täyteen. Irtisanoin vuokrasopimukseni ja hain heti paikalla omaa kämppää. Olin onnekas ja sain juuri toivomusteni mukaisen tarjouksen: it's a DEAL! Pankki, takuuvuokra, avainten luovutussopimus, muuttoilmoitus, vakuutusyhtiö, opiskelutodistus, lääkärintodistus, vuokrasopimus, KELA:n hakupaperit, byrokratiatappelua, säätöä ja ties mitä muuta. Done done and done!

Enää vähän kamoja kasaan ja kissat kainaloon! Muutto 1. kesäkuuta!! ♥

6 comments:

  1. Onnea muuton johdosta! Ite asuin kolme vuotta kämppiksen kanssa joka ei koskaan siivonnut. Kokeilin kans että kauanko menee että se siivoaa (eli en siis siivonnut sinä aikana) ja kahden kuukauden jälkeen luovutin ja siivosin koko paskan. Mä en tajua ihmisiä joita ei paskasuus haittaa. Hyi hitto, hiekka pyörii jaloissa ja jalat jää kiinni tahmaseen lattiaan ym ym.

    ReplyDelete
  2. Arctic Monkeys <3

    Oon saattanut sua jo toisaalla onnitella, ainakin on ollut tarkoits, mutta kuitenkin, jejee oon iloinen puolestasi :>

    ReplyDelete
  3. Någon Annan - yks AnnaMay 26, 2010 at 2:32 PM

    Yks mun kaveri oli ensimmäisen kämppiksensä kanssa vähän samanlaisessa tilanteessa, tää ei vaan siivonnut. Tosin se mun kaverikaan ei koskaan huomauttanut kämppikselleen asiasta. Kämppis lähti aina viikonlopuiksi kotiväen luo, joten ei osallistunut siivoukseen. Olen kyllä sitä mieltä, että sanomattakin pitäis ymmärtää, että molemmat ovat siivousvastuussa.

    ReplyDelete
  4. Eikä, ihan mahtavaa! Vihdoinkin!

    ReplyDelete
  5. Hohoho, sen on varmaa pakko siivota jos sitä kämppää näytetää mahdolliselle uudelle asukkaalle.

    ReplyDelete
  6. Onnea uuden kämpän johdosta! ♥

    ReplyDelete

HUOM ole kiltti ja käytä jotain nimimerkkiä anonymous-sijasta, että eri vastaajat erottuisivat. Vastaan kommentteihin tähän samaan boksiin. :) Ethän kommentoi vain mainostaaksesi omaa saittiasi. Kiits. Nyt haluan kuulla jokaisen ajatuksesi, hyvät ja pahat. Avautuminen on sallittua, ellei jopa suotavaa ♥