Sunday, August 22, 2010

Mom said the school is closed today because it's flooded, and there's feces everywhere!

Se päivä on huomenna. Huomenna eikä ylihuomenna tai ensi viikolla tai parin vuoden poissaolon päästä! Oh no she didn't--! Ei, vaan, kyllä, mulla alkaa koulu huomenna. Mulla! Takaisin kouluun!

En ole koko elokuun aikana kohauttanut olkapäitäni millekään syyslukukauden uutiselle, siis vaikea olettaa kenenkään muunkaan erityisesti hoksaavan kun paluuta arkirutiinin ääreen. Koulussa nyt on käynyt kaikki, kaikkia on jännittänyt, blaa blaa. Sama narina. Mutta kun viimeiset pari vuotta mä oon elänyt täysin ilman tollaista arkirutiinia. Jos on yhtään lukenut blogiani niin tietää mikä minulle on riittänyt: kissoille ruokaa ja hyvähyvä minä kun suihkuun on päivittäin päässyt. Lojuminen on uusi rutiini, kattoon räkiminen talenttini. Kuolletin viimeiset samaistumiseni opiskelupaineisiin ja kasvatin immuniteetin tulevaisuusta stressaamiselle samalla kun totuin elämään uuden alennusryhmäni kera. Olen juuri parisen kymmentä ja virallisesti eläkeläinen. Oh wow. Hyvä vitsi, mutta menee todistusta näyttämällä läpi. Ainoastaan junissa pre-puberteettiset poikulit kurkkivat ihmeissään kun ostan mummolippua konduktööriltä, siis samalla röhkäisen jotain tulleeni botoxista.. Nolottaa.

Ajatus opiskelusta tuntuu yhä kaukaiselta ja absurdilta, hassulta muistojen möhkäleeltä takaraivossani, joka nyt kuplii lapsellista mielenkiintoa ja samalla puristaa kurkkuani kuin hirrellä. Totta kai olisi unelma olla tuolla, unelma-alallani, aktiivisena imeä, tehdä ja luoda kaikkea inspiroivaa ja kiinnostavaa - nyt kun pystyn tuntemaan jotain kiinnostumista. Jos en onnellista loppuelämää niin sentään olen edistynyt "elämässäni" olemaan utelias.

Kuolemakseni kuitenkin pelkään miten helvetissä mun pitäisi jaksaa opiskelumaailmaa, sekä samalla niellä ajatusta etten tulisi jaksaneeksi tehdä super-överi-kaikkea. Jopa ihan lääkärin ja opettajien luvalla! Kunhan jotain. Ainoastaan opiskelija-asuntola hengittää niskaani vaatien opintopisteitä, mikä vetää kaikilta rohkaisuilta ja lohduilta jalat alta, mutta jollain pitää petaa jos makaa..

Susie Bates: What are feces?
Emily Bates: Baby mice.
Susie Bates: Aww.
-- (Richard Kelly: Donnie Darko, 2001)

Wish me luck. ♥

9 comments:

  1. Hei, onnea koulupäivään! Itelläni se on edessä vasta parin viikon päästä. Jos oot eläkkeellä, niin eikös sun pitäis saada aika vapaasti suoritella pisteitä (eli et siirry opintotuelle)? Itse oon tässä pissat housussa millon kela hyökkää kimppuuni :--)

    ReplyDelete
  2. mikset vaan mee pimeenä johonki raksalle ja kerää rahaa patjaan? :D

    rakastan donnie darkoa

    ReplyDelete
  3. muksua koulua! oma kouluunpaluuni oli mieluisa, tuntuu hyvältä tehdä jotain _vapaaehtoisesti.

    ReplyDelete
  4. Anonyymi, jos oon perustellusti ollut työ/opiskelukyvytön niin eipä siinä raksallekaan tosta noin vain nousta. Pimeenä en muutenkaan alkaisi ikinä duunariksi kellekään, ja kuntoutuksella työnteko on edelleen rajattua (mutta opiskelu onneksi ei).

    Kiitos kaikille kannusteista!

    ReplyDelete
  5. Good luck babe.

    Kiitos ihan tositosi paljon kommentistas - olin ihan w00t kun kävin stalkkailee omaa blogiani ja sit kaikista ihmisistä sinä ! Oot joku tän blogimaailman It-girl, ihan tiedokses :--)
    No anyway - oon nyt kaks vuotta ollut jo toimettomana, millon mistäkin syystä. Tehnyt satunnaisia pätkäduuneja, matkustellut, ollut olemassa, jne ym, ja se risoo. Pahasti. Tykkään kyl pätkäduuneistani ja matkusteluista ja olemassaolosta, mut rajansa kaikella. Ja se raja saavutettiin jo, öö, kauan sitten. Sillä mä sinne kouluun nyt kaipaankin niin kamalasti - saisin sen ammatin joskus, tekisin jotain oikeesti mielekästä, jotain mikä mua kiinnostaa ja houkuttelee ihan uranakin, olkootkin että on jotain niin junttimaista ku trukilla ajaminen :p
    Mutnii. Peukut pystyssä, sulle ja mulle. Opinto-ohjaajalta tuli infoa et alotusryhmät on jo umpitäyteen buukattu, mut mikäli viel tulee viime hetken peruutuksia, ni "palatkaamme asiaan" :>

    ReplyDelete
  6. Onnea koulun aloittamiseen :) On varmaan helpottavaa saada joku syy aamulla heräämiseen. Jotain järkeä arkeen ja järkevää tekemistä.
    Stemppiä!

    ReplyDelete
  7. Nonii eli löysin sun blogin toissapäivänä ja oon nyt jo ihan koukussa ! Oon melkee kohta lukenu noi sun vanhatki merkinnät (jotta olisin ajantasalla kuka oot jne.) Lyhyesti sanottu sä oot tosi hyvä kirjottaa ja tykkään tästä. Ulkonäkö on ihanan ei vedetty täyteen kaikkea turhaa. Nytkin ku kotona kipeenä joudun olee, ni kivasti sun blogin lukeminen antaa tekemistä. :)

    ReplyDelete
  8. Kiitos kiitos kiitos jokaisesta sanastasi ja sekunnistasi minkä olet kuluttanut minuun. Kiitos.

    Toivoisin että osaisin sanoa yhtä auttavia sanoja sinulle, mutten voi muuta kuin tyytyä sanomaan pärjäile ja onnea kouluun. Tahdon uskoa että me kaikki vielä koemme sen tyytyväisyyden - edes pienenkin - itseämme kohtaan.

    ReplyDelete

HUOM ole kiltti ja käytä jotain nimimerkkiä anonymous-sijasta, että eri vastaajat erottuisivat. Vastaan kommentteihin tähän samaan boksiin. :) Ethän kommentoi vain mainostaaksesi omaa saittiasi. Kiits. Nyt haluan kuulla jokaisen ajatuksesi, hyvät ja pahat. Avautuminen on sallittua, ellei jopa suotavaa ♥