Monday, February 13, 2017

Moikka kaikille! Mietin jo pitäisikö lopettaa blogaaminen, kun ei ole ollut erityisesti asiaa. Tai pikemminkin, minulla ei ole ollut asiaa jaettavaksi. Olen aika paljon sanonut täällä mitä haluan, ja vaihtanut elämässäni vähän toista levyä. Samalla olen ehkä vähän valikoinut mitä asioita haluan itsestäni kertoa.

Oikeastaan tauko blogaamiseen tuli yhden ihmissuhteen yllättäen päätyttyä. En halua antaa asialle ylimääräistä arvoa, mutta lyhyesti sanottuna petyttyäni mille tasolle ihmiset voivat selittämättä heittäytyä, olen paljon valikoivampi ihmissuhteissani. Punnitsin uudelleen ketä haluan oikeasti päästää lähelleni, tietäen että jotkut lukevat myös blogia. Olen todella tyytyväinen nykyisiin ihaniin ja luotettaviin ihmissuhteisiini, ja koen olevani asian kanssa hyvässä paikassa.

Viimeisen 1/2 vuoden aikana olen tehnyt muutoksia, esimerkiksi puhun nykyään avoimemmin että sairastan masennusta. Voin olla onnellinen ja iloinen persoonani, mutta silti masentunut. Aika moni suomalaisista sairastaa ko. tautia jossain kohtaa elämässään, joten hyvin todennäköistä että ihmiset ymmärtävät jollain asteella ennemmin kuin juoksevat karkuun. Samoin olen ruvennut puhumaan avoimemmin taustastani syömishäiriön kanssa, mutta pidän nykytilannetta vielä sen verran arkana ja henkilökohtaisena että valitsisin ympäri ämpäri puhua asiasta. Ellei joku erikseen kysy nykypäivän suhtautumista ruokaan.

Mutta mitä tulee asioihin joista haluan jakaa kirjoittamalla, en tiedä. Ehkä päivittelen tänne sen mukaan miltä tuntuu. Päässäni on aika paljon ajatuksia, mutta en koe olevani niiden kanssa yksin ja voin tarvittaessa kanavoida niitä luovaan työhön tai urheiluun. Olen ruvennut pitämään toista blogia ihan muusta aiheesta, yhä piirrän, valokuvaan ja käytän luovuuttani johonkin muuhun. Olen onnellinen löydettyäni vihdoin oman urheilulajin, mihin olen voinut mennä ja hurahtaa.

Näin tällä erää, palaillaan ja voikaa hyvin! :)

3 comments:

  1. Onpa harmi kuulla ihmissuhteen loppumisesta, vaikka toisaalta se on ollut myös hyvä asia. Entä jos jakaisitkin lukijoille oivalluksiasi ja kehityksesi polkua? Kertoisit, mistä asioista sä saat voimavaroja elämääsi, mitä ne sulle merkitsevät ja että toivoa on? Millä keinoilla sä olet päässyt ylös suosta, mitä siihen on vaadittu ja mikä siihen johtanut? Se voisi toimia isompana tukena monille kuin uskotkaan ja mahdollisuuden peilata omaa tilannettaan sun kokemuksiin.
    Mitä ikinä päätätkin tehdä, tee niin kuin parhaimmaksi koet. Uskon kuitenkin, että sulla olisi hurjasti annettavaa. Oot jo nyt selviytynyt mielettömän isoista ja kipeistä asioista, vaikka elämässä tavallaan ei kai koskaan valmista tulekaan. Silti, sitkee mimmi!
    -ibis

    ReplyDelete

HUOM ole kiltti ja käytä jotain nimimerkkiä anonymous-sijasta, että eri vastaajat erottuisivat. Vastaan kommentteihin tähän samaan boksiin. :) Ethän kommentoi vain mainostaaksesi omaa saittiasi. Kiits. Nyt haluan kuulla jokaisen ajatuksesi, hyvät ja pahat. Avautuminen on sallittua, ellei jopa suotavaa ♥